Scouts

Mogen we ons even voor stellen, wij zijn de scouts van de Stanislaskostka groep uit Alphen. Wat doen wij zoal op een jaar? Nou, we hebben iedere vrijdag avond club van 19.00 tot 21.00 uur; deze avonden doen we spelletjes maar ook gaan we pionieren, tochttechnieken leren en zitten we met mooi weer graag om een kampvuurtje.

Scouts Scouting Alphen groepsfoto op kamp

We hebben door het jaar heen ook een aantal leuke activiteiten zoals Jota/Joti; in dit weekend slapen we in ons gebouw en leggen we radio-, en internetcontacten over de hele wereld m.b.v. zendamateurs en de computer. Daarnaast nemen we ieder jaar deel aan de RSW. Dit zijn scouting wedstrijden die jaarlijks in Alphen op ’t Zand worden gehouden, hieraan nemen zo’n 200 kinderen deel en is altijd erg gezellig.
Ook gaan we natuurlijk ieder jaar nog een keer op zomerkamp, wat wel het hoogte punt van het jaar is. Tijdens dit kamp, wat we meestal zo “luxe” mogelijk proberen te maken aangezien we meestal alleen een waterpomp hebben, maken we bijvoorbeeld een sauna, douche, zwembad, DOKA, enz. Maar natuurlijk vergeten we ook de keukens, vlaggenmasten en stookvuren niet. Al met al is ons zomerkamp altijd erg gezellig met veel late uurtjes rondom het kampvuur.

Scouts koken op kamp

Een keer komen kijken…

Een keer komen kijken is altijd mogelijk. De Scouts zijn iedere vrijdag avond in en rond ons clubhuis, van 19.00 uur tot 21.00 uur. De eerste paar opkomsten zijn altijd vrijblijvend. Als uw kind het na deze vier opkomsten erg leuk vindt (en daar gaan we vanuit), dan kan hij/zij blijven. U kunt gewoon een keer op vrijdagavond binnenlopen, en uw kind mag direct meedoen. Voor meer informatie kunt u altijd mailen naar scouts (@) scouting-alphen.nl