Speltakken

De scouting groep bestaat uit een aantal, aan leeftijd gebonden, groepen. Deze groepen noemen we Speltakken.

De jongste leden behoren tot De Bevers. De leeftijd van de bevers is gemiddeld 5 tot 7 jaar.

De Welpen zijn voor de leeftijdscategorie van 7 t/m 11 jaar. Deze groepen zijn gesplitst in Jongste en Oudste Welpen. Dit is een gemengde groep met jongens en meisjes samen.

Voor leden met een gemiddelde leeftijd van 11 t/m 15 jaar hebben we de speltak Scouts.

De Explorers is voor de jongens en meiden van 15 t/m 18 jaar.

Na de Explorers komen de Roverscouts. Deze speltak is van 18 t/m 21 jaar. Vanaf deze leeftijd kun je ook leiding worden.

Als laatste komen we bij de Plusscouts. Dit is een speltak van 21 tot 99 jaar voor een ieder die verbonden wil blijven met scouting, zelf ook nog actief programma’s wil maken, maar toch geen leiding wil zijn (of hiernaast nog leiding is bij een andere speltak).

De contributie per speltak:

Voor de Bevers en Welpen is dit € 91,00

voor de Scouts, Explorers en Roverscouts is dit € 98,00

Klik in het menu hiernaast (speltakken) op de speltak van je keuze!