Roverscouts

Sinds een paar jaar heeft Scouting Alphen weer een nieuwe Roverscouts groep. Deze Roverscouts zijn vrij actief. Elke woensdagavond is het weer een gezellige bedoeling in het Scouting gebouw. Soms erg actief, soms iets minder..

Elke week wordt de club door 1 of 2 van de leden bedacht. Hierbij kun je denken aan heel verschillende buitenactiviteiten zoals: het snoeshanenspel (soort verstoppertje in het donker en je mag niet gezien worden door de zaklamp), een tocht lopen, bomen kappen in een bos (van familie van één van onze leden, dus legaal!) en een dropping.
Bij binnenactiviteiten kun je denken aan: het naspelen van de Lama’s, Lingo, het maken van een boemerang, blokjesvoetbal of gewoon gezellig ouwehoeren.

De clubs worden door de leden van de Roverscouts zelf bedacht en uitgevoerd. De adviseurs hebben, zoals de naam al aangeeft, een adviserende rol. Ze denken natuurlijk mee maar het is de bedoeling dat er zoveel mogelijk uit de Roverscouts zelf komt.

Ook worden er weekendjes en kampen georganiseerd. De zomerkampen gaan vaak richting het buitenland.

Een keer komen kijken…

Een keer komen kijken kan natuurlijk altijd. De Roverscouts hebben club op woensdagavond van 19.00u tot 21.00u. Voor meer informatie kunt u altijd mailen naar roverscouts (@) scouting-alphen.nl