Explorers

Scouting Alphen heeft ook weer een actieve Explorers groep. Deze groep onderneemt vele leuke activiteiten. Denk hierbij onder andere aan de filmdag, diverse weekendjes, een zomerkamp enzovoort. De explorers hebben hun bijeenkomsten op vrijdagavond van 19.30 tot 21.30 uur. Met de explo’s worden heel andere dingen gedaan als met de scouts. De explo’s zijn bijvoorbeeld veel vrijer in alles. Iedere week maken 2 of misschien 3 explo’s club. Ook op kamp zijn de explo’s veel vrijer. Sommige explo’s hebben al een keer een kamp georganiseerd, en het is de bedoeling dat dit vaker gaat gebeuren. Op zomerkamp zal iedereen voor een dag een programma maken. Allemaal erg leuk en gezellig natuurlijk!

Een keer komen kijken…

Een keer komen kijken is altijd mogelijk. Explorers zijn iedere vrijdagavond in en rond ons clubhuis, van 19.30 uur tot 21.30 uur. De eerste paar opkomsten zijn altijd vrijblijvend. Als de jongen/het meisje het na deze vier opkomsten erg leuk vindt (en daar gaan we vanuit), dan kan hij/zij blijven. U kunt gewoon een keer op vrijdagavond binnenlopen, en de jongens of meisjes mogen direct meedoen. Voor meer informatie kunt u altijd mailen naar explorers (@) scouting-alphen.nl.