Scouting Alphen Online

De Stanislaskostka Groep

Plusscouts

Op zaterdagavond tijdens het Jotaweekend wordt er al enkele jaren een fanatiek spel of tocht georganiseerd door Pivo’s en/of Explorers. De leiding van alle speltakken, de Exlorers, en de Pivo’s kunnen aan dit spel deelnemen. Tijdens de JOTA van 2004 is bij enkele fanatieke leiding een soort “heimweegevoel” naar deze actieve spelen/tochten op komen zetten. Hierdoor is het idee gerezen om een Plusscouts groep op te richten.

In oktober 2005 werd de speltak Plusscouts Alphen een feit.
Iedere fanatieke leiding en iedereen (23+) die het leuk vindt om deel te nemen back-to-the-scouts activiteiten kan zich aan sluiten bij de Plusscouts. Inmiddels hebben we 24 leden. Één keer in de maand is iemand verantwoordelijk voor het organiseren van een bijeenkomst.
Voorbeelden van wat we zoal gedaan hebben; Levend Zeeslag, GPS-spel, Cluedo, Opdrachtenspel,  Muziekquiz, Surprise en het Leipe Loetje Spel. Uit de praktijk blijkt dat deze spelen niet te kinderachtig zijn voor de Plusscout doelgroep, sterker nog de Plusscouts gaan elke keer weer als jonge honden tekeer en gaan elke maand opnieuw, erg fanatiek en vol enthousiasme, de uitdaging aan.

Ook proberen we 1x in de 2 jaar een weekendje weg te gaan.

Dit was in het kort een introductie van de nieuwste speltak binnen Scouting Alphen.

Ben jij 23+, heb je een bepaalde binding met Scouting, wil je ook weer terug naar de jonge Scouts jaren en wil je graag lid worden van deze fanatieke en enthousiaste groep, kom dan eens een kijkje nemen. De Plusscouts komen één keer in de maand, op de laatste donderdag van de maand, bij elkaar en draaien officieel van 20.00u tot 22.00u, echter komt het wel eens (lees: regelmatig) voor dat er wat ‘uitloop’ plaatsvindt. Voor meer informatie stuur een mail naar plusscouts (@) scouting-alphen.nl